gebroken hand, londen, dom perignon. - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van aletinbrighton - WaarBenJij.nu gebroken hand, londen, dom perignon. - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van aletinbrighton - WaarBenJij.nu

gebroken hand, londen, dom perignon.

Door: Alet

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2007 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Daaag!

3 spraakmakende onderwerpen lijkt mij, gebroken hand, londen en dom perignon!
Laat ik maar bij het eerste beginnen:

De gebroken hand. Woensdagochtend was ik aan het werk in het BW hotel. Vanuit de lobby hoorde ik gepuf, gekreun en gesteun. Ik dacht dat het collega's waren dus ik wilde er net heenlopen om te vragen of ze even rustiger aan konden doen :D Zag ik een vrouw zitten, in paniek met haar armen voor haar buik voorovergebogen. Ik dacht neeeee geeen bevalling hier in de lobby! De vrouw bij haar vroeg om eerste hulp. Ok geen bevalling dus, wat dan wel? Toen zag ik haar hand, die was compleet misvormd, een gesloten botbreuk. We hebben 999 gebeld en ijs gehaald. De vrouw was erg onrustig, de mensen die haar naar binnen hadden gebracht waren geen bekenden van haar, dus ik vroeg of ik misschien iemand voor haar kon bellen. Ze had geen mobiel bij zich en kende geen nrs uit haar hoofd dus ze vroeg of ik wel iemand wilde ophalen die om de hoek woonde. Ze heeft mij een adres gegeven en ik ben de straat opgegaan. Op dit moment dacht ik: ok alet, je bent een gastvrouw, wat doe je hier op straat een vriend van een gewonde (non resident) te zoeken? Ging ik nu te ver of was het gewoon een nice thing to do? Ach ik kon het adres niet vinden (huisnummering als in beyum2) dus ik ben maar teruggegaan. Na 15 min kwam de ambu pas. Haar wond is verbonden en ze is meegenomen. Ze is vandaag langsgeweest om te bedanken met chocolaatjes en te vertelle hoe het nu is. Haar hand is idd gebroken en ze moet geopereerd worden. Er moet zelfs iets in haar hand geplaatst worden! Wijze les: vang jezelf niet op met je handen. Bedek de wond/gebroken plek van het slachtoffer, hier worden ze echt rustiger van. Praat met het slachtoffer tijdens het wachten om af te leiden. Aai het slachtoffer op een andere plek (duh) dit leidt de aandacht (voor zover het kan) van de pijnlijke plek af en troost.

Londen.

Ik ben naar londen geweest! eigenljk 2e keer in mijn leven, maar het was iig liefde op het 2e gezicht! We hebben sightseeing gedaan. buckingham palace, st james park, picadilly, china town ea. Uit eten geweest met 16 leerlingen. Was supergezellig, we zijn door de Indier wel afgezet trouwens, 1,5 gewacht op voorgerecht :s. We kwamen om 3u snachts thuis, megalang gereisd.. Maar het was echt geweldig, wil snel weer!

Dom perignon.

Mijn general manager en andere gm'ers uit hotels van vienna group aten bij mij in het restaurant. (savonds werk ik alleen in kings hotel restaurant) Ze bestelden na 3 gangen een fles dom perignon. Vet! dacht ik nog, ik sta hier de duurste champie te openen. Toen ik ze ingeschonken had vroegen ze om een extra glas, ik mocht een glaasje meedrinken! James (mijn gm) stelde de heren voor, en vertelde ze over mijn stage. Eén meneer had een hotel in London hij vroeg of ik niet een weekje bij hem wilde komen stagelopen! UHHH JAWEL!! Is dat niet vet? Ik denk dat ik wel kan overnachten bij een van mijn schoolgenoten daar in London, en al moet ik langer reizen, hoe vet is het om in nottinghill te zitten voor een week!? IK GA NAAR LONDON!!

XX Alet

  • 21 September 2007 - 22:24

    Corrie:

    hoi Alet,

    Wt een enerverende verhalen zeg! De gebroken hand is wel het ergste vind ik , gelukkig dat de vrouw de volgende dag wel weer rustiger was geworden, al staat haar nog wel het een enander te wachten.

    Fijn dat het gezellig was in londen met al je klasgenoten en mr Folmer. Hij vond het zelf ook wel gezellig met jullie zo te zien.

    Spannend dat je ook een week in London mag werken en dan in Nottinghill.
    Ik hoop alleen niet dat het net in de herfstvakantieweek zal zijn...

    Goodluck verder,
    liefs, mom
    en de groetjes van Pappa die ook weer veilig thuis is na de omzwervingen met de Hongaren

  • 22 September 2007 - 17:12

    Williekie:

    Alette Alette,

    Oh, helemaal vergeten te vertellen! 'k Heb vandaag new boots gekocht! Look a likes van jouw/ onze laarzen. Hoe bestaat het he? Dus daar hoeven we niet meer om over te leggen ;)

    Succes op je werkboots!
    'These boots are made for walking' maar jij walkt veel als je werkt;)
    Doeg doeg!

  • 22 September 2007 - 17:38

    Corrie:

    Ik heb van schrik door al die spannendeverhalen helemaal niet op je kapsel gelet...
    het is mooi in laagjes geknipt zo te zien en rechts heb je een soort gordijntje; ook wel een spannend kapsel dus..

    liefs,
    mom

  • 22 September 2007 - 20:28

    Arjen:

    Hoooooooi alie!

    Ik moet nu toch maar een post plaatsen in plaats van je mailen. Is mama wat meer op de hoogte. ;-)

    Nou wij hadden het laatst nog over je EHBO-skills op msn! Ik heb die van mij nog nooit echt in de praktijk hoeven te brengen. Hopelijk is het ook niet iets ernstig als dikke botbreuken.

    Tof dat je naar London bent geweest én er binnenkort weer heen mag, jeej. Niet naar de italiaan Lorenso(of iets wat daar op lijkt) gaan, krijg je pasta met bevroren stukjes...

    Nienke en ik gaan vrijdag liften naar Parijs, al vet snel! Pap en Mam zijn uiteraard weer over bezorgd. Morgen samen met Nienke route uitstippelen e.d.

    ATV leventje is erg leuk, LEUK! Je mist erg veel helaas. Veel aspies 28 stuks maarliefst. Margreet wat ontvoerd door ultrajectum. Wij met 50 man terug halen én de boel op stelten zetten ghehehe.

    Die lieve moeder van ons is al spulletjes voor je aan het kopen hoor. Chocolade en truffel kruidnotennoten heeft ze op aanraden van mij gekocht.

    Nou veel plezier and good luck in the big city London.

  • 23 September 2007 - 02:25

    Juutje:

    heeej luek om te lezen hahaha
    ook wat ik meemaak:)
    nog even en ben k vrij, ma had ff
    beloofd een reactie te plaatsen dus
    bij deze hahahaha....
    werkse morgen , je lange dag en
    vergeet NIET de huissleutels mee te nemen, want mss zijn sanne en ik niet thuis, grapjas hahahahha
    kus juutj

  • 24 September 2007 - 14:06

    Nienke:

    He Alet!

    Wat maak je toch veel mee, leuk joh!Wat gaaf ook dat je een week mag werken in Nottinghill!!En zelfs al naar het strand geweest zag ik,en naar londen echt hartstikke tof!!Heel veel plezier nog en werkze daar 'hotelmanager' ;)

    Liefs!

  • 25 September 2007 - 23:47

    Marnix:

    Hi Alet!!

    Leuk om al die verhaaltjes van je te lezen hoe het daar met je gaat!! Moeders vraagt telkens of ik wel regelmatig op je site kijk vandaar dat ik maar even een reactie achter laat... Haha nee hoor :-)

    Hier in Groningen alles verder goed, zit met m'n hooft al bij volgende week. Dan zit ik in Florence, ga naar de uit-wedstrijd Fiorentina - Fc Groningen. Thuis hebben ze 1-1 gelijk gespeeld en als we daar met 2-2 gelijk spelen of winnen zijn we door in de Uefa-cup...
    (Toch weer knap dat ik in 3 stappen alweer bij de FC ben, en dan heb ik moeders niet eens overgeslagen :-) )

    Enjoy your time!! Bye bye!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2008

Closure

22 December 2007

staff party & fanmail ;)

16 December 2007

Christmas, full english en poepjes

05 December 2007

Bezoek!

08 November 2007

Weddingfair en BONFIRE!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 16722

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 07 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: